onsdag 4 mars 2009

Graphic 45 - Fashionista!

Bland allt nytt och snyggt som nyligen kommit till Magdas finns ett märke jag gillar extra mycket - Graphic 45! UNDERBART vintagestuk och de har verkligen lyckats med de rätta färgnyanserna från "dåtiden"!

Jag har scrappat med kollektionen Fashionista:

Virkade blommor Fancy Pants, tyll, thickers målade med Crackle Paint + distressdyna

Min söta storasyster någon gång under det sena 60-talet/tidiga 70-talet.

Alfabetsstickers Pink Paislee, chipboardknapp Jenni Bowlin, knappar Rusty Pickle, tyll, blommor Prima Hydrangea - allt finns i shoppen förstås!

Mamma var ett riktigt modelejon på 60-talet :)

Flickan på tagen fick ett litet halsband av pärlband!

Jag älskar den här nygamla vintagetrenden! Läs mer och se även Nillas layouter i Magdas blogg! ;-)

8 kommentarer:

Alexandra sa...

Verkligen ursnygga!! Måste också beställa dessa papper!! Kramisar

(Favvis)Maria sa...

Shit vilka coola LO!! Insprierande! Kul att se nåt som inte ser lika dant ut som "allt" gör nu förtiden.

Anonym sa...

Herregud vilka fina saker du gör! Jag har själv hållt på och scrappat snart ett år, men är inte i närheten av den kreativitet och fantasi du verkar ha!!! Underbart att kolla in på din sida då och då för inspiration, tack! En liten fråga också, bor du i Örebro? Såg att du skrev nåt om att ni kollat på lägenhet här. Undrar bara eftersom jag själv bor i Örebro!

Nina sa...

Du är ju otrolig! De där papperna hade jag nog aldrig kunnat skapa något förnuftigt med...men du har magiska fingrar tror jag. Ursnyggt blev det i alla fall!!

Nina sa...

..å du, Graphic45 har ofta tävlingar på sin hemsida....tror absolut att du skulle kunna vinna där!

Kajsan sa...

Underbara layouter vännen! Sen är ju fotona makalöst fina!
Ha en underbar helg!
Kram Karin.

Sofias blogg sa...

underbart ursnygga. vilken cool stil!!

Emma sa...

Helena: Tusen tack :) Japp jag bor i Örebro, har precis flyttat tillbaks =)