fredag 9 november 2007

Va händer här då?


Har ju inte uppdaterat på nån vecka! Har haft en del annat för mig, bland annat grejat med förberedelser kring Magdas nya blogg som startar upp nu i dagarna. Känner på mig att den kommer bli riktigt bra och lite annorlunda. Så nu får ni ta och spara den i era favoriter, http://magdasscrapbooking.wordpress.com/

Just därför har jag heller inga alster att visa er just nu, men jag kan bjuda på ett par av de foton jag scannat in på sistone! Tvingade mamma att ta med massa gamla foton till brorsan sist jag var där, och jag har scannat så jag nästan är vimmelkantig. Mina föräldrar har inte så bra koll på det där med vart alla negativ är, och som scrappare blir man ju alldeles förtvivla och känner att man måste göra nåt :) Fotona nedanför är tagna i nån fotoatelje under tidigt 80-tal och föreställer alltså mig. Det blir aldrig lika bra som originalet när man scannar såklart, men nästan iaf.


Förresten så har jag världens sötaste sambo! Häromdan kom han hem från jobbet och efter en stund tyckte han att "men ska inte du scrappa nu, det vill du väl?". Hmm det är nåt lurt tänkte jag... "Men ska du inte ha nåt i lådan längst ner då?" undrade han vidare. Så jag öppnade en av mina lådor och där låg en förpackning härliga torrchalks - sötisen hade verkligen köpt chalks! Blev helt paff och undrade hur han kommit på den idén, men han ville bara ge mig nåt och så finns det ju en pysselaffär vägg i vägg med hans jobb. Att han just köpte chalks var nog mest för att han visste vad det var av allt som fanns därinne :) Jag blev såklart jätteglad!


Inga kommentarer: