lördag 12 september 2009

{Pottfrisyr}

Först vill jag börja med att tacka goa Ammi för bloggawarden - tusen tack snälla rara! ;-)

Sen hittade jag en fråga i kommentarerna från Jennie, som undrar hur jag gör för att pärlorna inte ska bli toppiga när man använder Pearl Maker. Jag gör så att jag håller tippen lutad, inte rakt ovanifrån, och låter tippen komma i kontakt med pappret. Sen trycker jag med ett enda bestämt tryck och släpper lika bestämt. Tvekar man i trycket så har jag märkt att det kan bli toppigt. Hoppas det hjälper! :)

Jag mår bättre men är fortfarande ordentligt förkyld, och febern satt i många dagar. Nu är det dessutom sambons tur att ha feber. Hmm, det är trist det där... man blir så rastlös av att inte orka med allt man brukar göra!

Fårväl ta och visa lite nyscrappat med Sassafras! Har använt papper och stickersen från Me Likey-kollektionen, och mitt älskade korkalfabet:

Det är lillebror på bild, från 90-talet då den berömda pottfrisyren var så himla poppis. Fy vad fult det var! *s* Fast då tyckte man såklart att alla som hade det var jättesnygga :-)

Närbild på utklippta frukter (jo, tomat är en frukt!)

Nu ska jag ägna resten av denna sköna lördagskväll åt scrapping och ett gott glas vitt - underbart! ♥

6 kommentarer:

MissMian sa...

Så snyggt!! Me like me likey! :) När det gäller att inte få pearlmaker toppiga lärde Rimna mig ett smart och väldigt enkelt knep. Knacka lätt på LOn underifrån! Superenkelt!

Karin sa...

Vilken underbart färgglad å härlig LO å korten! Wow, supercoolt!! =)
kram kram!

Linda - www.knorrigt.com sa...

Så jättefint du har skapat! Kramar

Alexandra sa...

Åhh så fint det blev! Sitter fortfarande och bara stirrar på mina nya Sassafras papper..var ska jag börja? Vill inte börja skära och sen ångra sig,typiskt mig!:p Vet att jag ska använda sassafras till mitt minialbum som jag köpt hos dig(Maya Road)Må så gott vännen min/ Alexandra

Anonym sa...

Superfint, Emma!!!

Cattis sa...

Vilken härlig färgglad layout!! =)