söndag 9 september 2007

Redigerat!

Jag är numera helt beroende av att redigera fotona innan jag scrappar dem! Det är både roligt och så blir det så mycket snyggare tycker jag... även om jag gärna blandar med lite mindre redigerade foton så verklighetskänslan inte helt försvinner :) Här är lite jag pysslat med på senaste tiden:






På alla foton ovan har jag använt actions, eftersom jag inte är sååå duktig på Photoshop. Actions är olika set av förinställda redigeringssteg som man kan ladda hem. Sen är det bara att trycka på "Play" så sköter det sig självt (men det går att ändra i de olika stegen manuellt efteråt). De actions jag använt ovan är Urban Acid (1), Sepia Tone (2) och Chui Soft (3) och de går alla att hitta här.

3 kommentarer:

Lisbet sa...

Vilka härliga kattbilder. Blir så sugen på en.

Malin sa...

Härliga bilder!! E ju tok kär i urban acid bilder tycker det blir underbart snyggt!

fraise sa...

Hej! Tack för din söta kommentar! Mkt fint här i din blogg! Ååå vad jag önskar att jag kunde PS! Då skulle jag få (?) lika fina bilder som dig... Härliga foton och LOs.