lördag 17 november 2007

Mera hemlisar!

Ja alltså till "Projekt Hemligheter" på SWE Scrapbook, trodde ni nåt annat eller? :) Har gjort utmaningen för v. 45 som var att scrappa om städer man bott i mm. Tänkte att en karta kunde va snyggt! La ett vanligt kopieringspapper över Sverige-kartan i vägkartboken, ritade av konturerna, klippte ut och ritade av på cardstock.

Kan inte hjälpa känslan av att den inte är färdig bara! Känns som jag skulle ha andra brads och så hade jag tänkt sy i den också, men jag tar mig inte för det så den kanske är klar ändå, vi får se :) EDIT #1: Oops jag ser det nu en kvart senare - jag har ju glömt Öland & Gotland! Visste att det var nåt. Får uppdatera med ny bild när de finns med :) EDIT #2: Nu är öarna med, samt en stad till då jag gjorde om undertiteln från "nu och då" till "igår idag imorgon" för vi ska troligtvis flytta till Norrköping i februari... Sytt lite också.





Dold journaling bakom metallic-pappret, man drar upp den i bandsnutten nere till höger. Blir lite roligare för då får dom som tittar på LOn gissa först ;-)

Kan ni gissa vilka städer/orter/byar jag bott/bor i? Det är alltså bradsen på LO som representerar dem. Den som först gissat alla rätt får en liten RAK av mig. Inget stort utan lite mer oansenligt men scrappigt åtminstone ;-) Ni har t om onsdag kl. 12.00 på er, och om ingen satt alla rätt då är det flest rätt som gäller, om ni är flera drar jag lott.

Förstår att de längst upp kan vara svåra (de var rätt svåra att pricka in med brads, de är inte exakt!), men det ska inte va lätt alltid :) Nu vill jag se era gissningar i kommentarerna!

6 kommentarer:

Anonym sa...

JÄTTE läcker layout och så otroligt kreativt!! I like!

här kommer mina gissningar=)
Helsingborg,örebro,Hagfors,Sunne, Karlstad.

trevlig helg!

Linnéa sa...

Jag ger mig på några gissningar!
Helsingborg
Örebro
Karlstad
Forshaga
Hagfors

Mina gissningar!

Ulrika J sa...

Tuff LO! Kan inte låta bli utan ge mig på ett par gissningar.

Helsingborg
Örebro
Grums
Arvika
Torsby

Emma sa...

Wow, riktigt fiffigt och jättsnyggt!! Kanske liftar lite om det är ok? Hm, vart akn du ha bott:
- Helsingborg
- Örebro
- Karlstad
- Grums
- Säffle

Haha.. har inte en aning fast jag sitter med kartboken framför mig :o)

Anonym sa...

Hm, inte lätt att pricka rätt men jag gissar på Bjuv
Karlstad
Arvika
Hagfors
Arboga

Emma sa...

Det är inte så lätt fast man har kartboken kanske, jag menar det är ju inte direkt exakt med tanke på att jag satt dit det själv med brads liksom :)