måndag 2 juni 2008

Stolt och så en liten nyhet...

Idag blev jag klar med denna:

Den handlar om hur stolt jag är över min sambo ♥ Han är så framåt, social och tar för dig, men ändå kan han säga nej. Han är lite av en förebild för mig - låter som om jag är en groupie kanske men så är det :) Papper från Sassafras Lass och Dreamstreet, rub-ons Basic Grey och härliga clear-bokstäver från Fancy Pants.

Jag har ju en grej att berätta också... det gick tyvärr inte så bra med labbjobbet på vårdcentralen :( Höll på att svimma hela tiden pga. provtagningarna och det höll liksom inte. Tro mig, jag kämpade på till det yttersta eftersom jag gärna ville klara av det, men tillslut var det bara att vara realist och lägga ner helt enkelt. Vill ju gärna jobba på ett laboratorium, men INTE TA BLODPROV!! Jag är ju bara utbildad för typ kemilaboratorium egentligen, inte vård. Synd att jag inte fick veta detta förrän veckan innan jag började, men men jag kanske borde ha fattat det? Ingen som sa det iaf när jag tidigare frågade om arbetsuppgifterna, och jag vet ju att det finns de som jobbar bara på labb även där.

Så... jag har alltså bytt jobb! Imorgon börjar jag på Transcom, ett kundtjänstföretag här i stan. Ska jobba inom Scandic Hotels. OK inget drömjobb, men jag har gjort det förr och trivts bra, och det får väl vara huvudsaken just nu. Man måste ju försörja sig i väntan på drömjobbet :) Känner mig lite förväntansfull ändå. Nu "måste" jag scrappa mera, hej!

7 kommentarer:

Annette sa...

Vad fint att höra hur stolt du är över din sambo. Han är säkert lika stolt över sin :-)

Lycka till i morgon!

Emma sa...

Vilken fin layout du har gjort om din sambo! Tråkigt att höra att det inte fungerade på jobbet, men kul att du redan ordnat ett nytt!! Lycka till i morgon!

Ammi sa...

Jättefin Lo...du gör alltid så mycket fint, hoppas att det är ok om jag lägger till din blogg som länk på min :-) Ammi

Isabella Bjerlöv sa...

Vilken fin layout, jag blir så inspirerad av det det gör :)

Malin sa...

Jag hade DÖTT omjag var tvungen at ta blodprov hela dagarna *huuu*
Tråkigt att det inte funkade, hoppas du kommer trivas bra på ditt nya jobb!
Underbart snygg LO snyggt med gult å svart å et toppen ämne att scrappa om :)

Nina sa...

UNDERBART snygg LO!

..å grattis till nya jobbet! ♥

Själv svimmar jag bara ibland när någon tar blodprov på mig - inte när jag tar blodprov på andra, hihi!

KRAM!

Marie sa...

wow så läcker!!