onsdag 15 april 2009

Maja Design och olika sätt att stämpla

Maja Designs nya vårkollektion Äntligen har kommit till Magdas! Jag har scrappat med pappren och först ut är ett par kort med lite olika stämpeltekniker:

Papper Maja Design Äntligen, Pingst + Försommar; stämpel Crafty Individuals CI-154; chipboardknapp Jenni Bowlin; tyll; Pearl Maker; knapp AC; Magdas nya blommor; Prima miniros; loppisspets

Motivet är stämplat med Adirondack-dyna, chalkat och glitterlim på vingarna.

Papper Maja Design Äntligen, Pingst; stämplar Serendipity Butterflies in flight + Dillisar I väntan på; Primas minirosor; brodyrspets Websters Pages

Dillin är färglagd med ProMarkers och prickad med vit penna samt 3D-lackad på detaljerna. Fjärilarna stämplade jag direkt på mönsterpappret. Kul att kombinera flera stämplar på samma kort tycker jag :)

Allt material finns hos Magdas förstås, och mer utförlig beskrivning finns i bloggen.
Tjipp o'hoj!

2 kommentarer:

Alex sa...

ooo vad jag blir sugen på att testa att leka med stämplar! tro det eller ej, men jag har aldrig gjort det.. måste vara sist i hela scrapvärlden :-) superfina o inspirerande kort!

Scraprookie sa...

Såå fina..blir så sugen på att fixa med små kort och stämplar.. Du producerar i rasande fart:o Lyckans dem som får sådana fina kort!! Kram..