söndag 12 april 2009

Mamma ♥ Pappa

Hej allesammans! Hemma igen från den värmländska skogen med massor av fina foton på påskäggsöppnande och annat :)

Idag har jag och J tagit en skön cykeltur till stadsparken och Wadköping, där vi fikade och njöt av det vackra vädret. Perfekt fotoväder är det ju också, så det blev en del foton på fina vårblommor - bilder kommer senare!

Jag och Katarina i Magdas DT har scrappat bröllopsbilder med Maja Designs papper - jag använde den underbart romantiska kollektionen Du & Jag till mina föräldrars bröllopsfoton:

Papper Maja Design Du & Jag; thickers Darling; spets och knappar från loppis/arv; bollfrans; blommor Prima Hydrangea och minirosor; hjärtpärlor; tyll

Bakgrunden är tillknöcklad och chalkad på "knycklorna" :) Och jag älskar de gamla knapparna jag använt, speciellt den cremevita vid thickersen, som jag fått efter mormors syster Tora. Det är en av de saker jag tycker är så roligt med denna hobby, att man kan föra vidare sådana minnessaker genom att scrappa med dem!

"Dropparna" på blommorna är gjorda med 3D-lack, inspirerat utifrån Nilla :)

Minirosorna var från början cremevita, men till bröllopsbilderna ville jag ju gärna ha röda... så jag målade dem med ProMarkers (Ruby) och det funkade finemang! Lackade dem efteråt med lite MM Glaze och glitterlim.

Nu ska här redigeras bilder för framkallning och sen blir det mys framför TV:n. Men allra först ska jag ta mig en runda bland er andra bloggare :) Trevlig kväll! ♥

1 kommentar:

ÅsaF sa...

Åh så vacker layout!! Finurligt med färgläggning och lack...du inspirerar alltid! :-) Kram Åsa