fredag 11 juli 2008

Twinkle Twinkle

I senaste DT-paketet fick jag bl a den lite tuffare kollektionen Twinkle Twinkle från Piggy Tales - härliga färger och kraftiga, lätt glansiga papper:



Pappren kom väl till hands då min kille spelar gitarr :) Just gitarrerna är utklippta ur ett av pappren, blingade med lite glitterlim och fästa med 3D-kuddar.. Vingarna är rub-ons från Hambly, lätt ifyllda med en grå Brushables-penna och glitterlim.



Här har jag istället fäst några stjärnor på 3D-kuddar. Måste passa på att slå ett slag för bakgrundspappret, Bazzills nya White Wedding Satin - helt underbart med lätt glans precis som PG-pappren. I övrigt har jag dekorerat med bl a filtstjärnor från Jenni Bowlin, Love Elsie chipboardknappar och piprensare :) Mer kan ni läsa i Magdas blogg!

Roligt att scrappa lite "tuffare", på sistone har det nästa bara varit mer romantiska layouter... men jo Annette, jag erkänner att jag nog är en romantisk scrappare ;-) Fast gärna med en egen liten touch, nån färgstark detalj eller så... vi får väl se hur det artar sig :)

7 kommentarer:

Nina sa...

Aaahhh WOW! Du kan ju göra mästerverk med alla slags papper... SUPERSNYGGT! ♥

Anonym sa...

Sååå snyggt!! ♥ Trevlig helg!

Anonym sa...

Supersnygga layouter!!! Jag gillar din tuffa stil lite extra mycket tror jag... :-) Men du behärskar verkligen bägge stilarna med glans! Kram!

Jeanette sa...

Kanonfina lo´s. Gillar "metal" lo´n jättemycket. Häftigt med den urklippta gitarren.

Mya sa...

jättefina!!!! Gillar piprensarna.

Therese sa...

otroligt snygga Lo´s Emma!!!
Gillar den översta grymt mycket! Hoppas du har det bra. kramkram

Unknown sa...

Guuuuud, jag måste ha de där papprena!

Du gör verkligen så coola layouter, varierande och detaljrika. Jag kan kolla i din blogg i timmar (även fast jag har sett alla layouterna innan *hihi*)