onsdag 13 augusti 2008

Maja Design Skolstart

Maja Designs serie Skolstart passar bra nu när hösten är i antågande, härliga färger och vilka papper! Lätt blanka och kraftiga och av superkvalité, det känns! Det jag gjort har dock inget med skolan att göra - man kan ju använda dem på andra sätt ;-)


Min sambos hund Ruff (som bor hos hans mamma, men som han växt upp med) blir snart 10 år, och jag tyckte pappret Räkna passade fint både till honom och siffertemat. Pappret är stämplat med kryddburksbottnar som först målats med akrylfärg. Hörnrundaren är för övrigt min nya absoluta favoritgrej! ;-)


Just nu säger W (brorsson) väldigt många roliga saker, han är snart 3 och babblar för fullt, vilket är väldigt roligt! En standard-grej han kör mycket med är "Vad sa du, faster Emma?" och "Vad sa du, farbror Otto?" (min sambo), även fast han hör. Antagligen är det väl kul att bara fråga oss saker hela tiden, det är så gulligt... notera prickarna över u:et, han har nämligen en förmåga att uttala u ungefär som det tyska ü :) Pappret Läsa fick utgöra bakgrund och sen en avriven bit av Veckans Bokstav ovanpå det.

Magdas har förstås pappren i shoppen :) Missa heller inte Maries layouter i Magdas blogg - hur gör hon för att få med så många papper på ett och samma alster?!! Dessutom en gissningstävling i bloggen ni inte vill missa... :)

2 kommentarer:

Ammi sa...

Vilka härliga papper och vilka ursnygga layouter du gjort med dom, wow!!!

Jeanette sa...

Vilka supersnygga lo´s. Maja design passar lite varstans. Gullig foton. Kram Jeanette