måndag 5 maj 2008

{Hemma igen}

Kom hem igår efter en helt fantastisk helg hemma hos Annette, jag betonar helt fantastisk! Ett härligt gäng tjejer, massor av god mat och massa scrappande och snackande om vartannat, kan det bli bättre?! ;-) Har inget jag kan visa ännu men det kommer dyka upp en del ganska roliga alster emellanåt, både här och i Magdas blogg förstås. Glöm inte heller bort scrapfebern som går av stapeln på lördag, och det tillhörande kitet :)

Idag har jag varit på mitt första möte med distriktschefen för mitt nya jobb på labb, och allt kändes toppen! Något jag dock inte hade räknat med är att jag kommer få ta blodprov på folk!! Trodde bara att legitimerade sjuksköterskor och biomedicinare fick göra sånt, inte en biolog liksom. Men jag ska tydligen få utbildning på just den biten och sen ska jag alltså sticka i folk. Grejen är den att det är min allra största fobi, alltså sprutor, ta blodprov osv. Det är det absolut obehagligaste jag vet, åtminstone när det gäller mig själv. Men jag har ändrat inställning den senaste tiden, så jag ser konstigt nog fram emot det ändå. Låter det konstigt förvirrat? Men jag tänker att det ska bli så coolt att lära sig komma över fobin och att lilla JAG ska kunna göra sådana här saker, det känns som det kanske är just det jag behöver.

Efteråt blev det en sväng in på IKEA där vi köpte en hel del grejer till "nya" lägenheten, allt från fina handdukar till tv-bänk och soffbord :) Dock insåg vi när vi kom hem och skulle montera bänken att det saknades två stora hyllplan. Kollade IKEA:s hemsida och hittade tillslut info om att just denna bänk är förpackat i 2 olika paket - vi fick bara med oss 1! Snacka om irriterande... på hyllplanen där vi hämtade paketet stod inget om detta, läste noga men nej... Tur att storebror pluggar i Linköping, han ska dit imorn så då tar han med det andra paketet åt oss :) Några av inköpen:



Kryddhyllan och bestickstället är till min nyligen tillkommna scraphörna, som jag just nu försöker få fin :) Nä, nu MÅSTE jag sova, är helt slut efter flera intensiva dagar, men dock mycket lycklig :) Hej hopp!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Usch så läskigt att behöva ta blodprov på folk, jag ryser bara jag läser det. Jag hade garanterat svimmat varenda gång, jag klarar inte av sånt där. Kan du inte vägra? Hu, jag hoppas det går bra.

Kram

Emma sa...

Linda: Vet inte om jag kan vägra utan att bli uppsagd... men jag tar det som det kommer och tror nog jag kommer fixa det tillslut, men jo jag kommer garanterat bli svimfärdig i början!