lördag 24 maj 2008

Mors Dags-kort!

Pernilla TJ utmanade oss i Magdas DT att göra Mors Dags-kort. Det här kortet ska sambons mamma få av honom (och mig ;-)) på Mors Dag:


Papper Bazzill Lace, American Crafts Amplified Woodstock & Sassafras Lass Scrumptious Green Apple; thickers Daiquiri; spets Melissa Frances; chipboardfjärilar Heidi Swapp; akrylfärg; glitterlim; fluid chalk

Jag gjorde ett rent och enkelt kort med det läckra pappret Woodstock från American Crafts - jag lovar, dessa papper är så snygga när man ser dem i verkligheten! Chipboardfjärilarna är målade med akrylfärg och duttar av glitterlim på nedervingarna. Jag har även chalkat dem lätt gröna i kanterna för att mjuka upp intrycket och matcha med det gröna pappret.

De andras tolkningar finns förstås i Magdas blogg!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Superfint!! :) Hoppas du får en riktigt trevlig helg! Kramar

Anonym sa...

Like it a lot!! Du är så härligt kreativ tjejen och jag önskar att jag hann titta in oftare och inspireras av dina läckra alster! Men snart så hinner jag... :-) Tack för go kommentar i min blogg!

Nina sa...

Oooh, så tokläckert!! Å vad glad jag blev för att jag har det där AC-pappret hemma ;)

*kram*

Anonym sa...

Åhh vad fint kort! Måste genast in till Magdas och köpa det där AC pappret :)
Dom har gjort ett riktigt kap som antagit dig som dtmedlem!!