fredag 21 december 2007

Diverse juligt & pyssligt

Det märks att julen snart är här, allt saktas ned och man blir bara segare och segare - eller iaf jag :) Jag äter massa clementiner, dricker julmust och knaprar pepparkakor och ibland blir det lite glögg också. Det är en riktigt bra grej med julen, massa gott att mumsa i sig men med lite mindre dåligt samvete ;-)

Har fått inte mindre än 2 st RAK på 2 dagar, jisses vad glad jag är! Tänk att man kan bli lycklig som ett litet barn på julafton för det! Tack snälla Sara_80 och Krumeluran på Scrappiz för de fina sakerna :)

Sen har jag fått ett par armledsvärmare (heter det så?!) av sambons mamma, som kom tillsammans med ett julkort bara till mig - hon är för gullig! Tydligen är min julklapp under produktion just nu, jag är så nyfiken...! Hon har alltså gjort dessa härliga varma saker alldeles själv och sytt dit pärlor i en härlig aqua/turkos/grön nyansmix (ser mer grön ut på bilden):


Och jag pysslar med mina papper och dekorationer som vanligt. Provade att måla med vit akrylfärg och lite Liquid Pearls (pärlemorlim) utanpå några kottar, tyckte det blev rätt fint som dekoration bland clementinerna i den härliga trälådan de kom i:


Nu ska jag lägga mig och lyssnaHåkan Nessers "Fallet G" - jag är helt såld på ljudböcker och tycker man blir så lugn av att lyssna till Nessers härliga stämma. Natti natti!

2 kommentarer:

Emma sa...

Visst är det mumsigt med julen! Mandariner är bland det godaste som finns!! Vilka fina handledsvärmare du fått!! Gitarrlayouten nedanför är ju jättesnygg!!

God Jul
Kram från Emma

Unknown sa...

Hej o tack för kommentaren i min blogg - det värmde! Gillar dina alster skarpt - känner ju igen många av dem ;-)

Ha en riktigt God Jul!