måndag 17 december 2007

Vem kan motstå...


...en kille med gitarr?
Inte jag iaf :) LO nedanför handlar om kärleken till min sambo och hur mycket jag gillar när han spelar gitarr. Tycker det är så mysigt att bara sitta och titta på honom och lyssna när han plinkar på den, och ibland får man även önska sig en liten låt :) Har stämplat med bubbelplast i hörnen, gillar verkligen mönstret man får fram!



Julen stundar och det ska fejas och pysslas hemma hos de flesta, jag tar det dock mest lugnt av alla tror jag. Jag har bakat lussekatter en gång och pyntat väldigt lite, that's it. Eller just ja, några julkort har det väl blivit också. Jag ska nämligen va hemma själv på jul, så jag ser inte riktigt nån jättestor vits med att hålla på med detta allt för mycket och sen är jag inte så traditionell av mig heller. Ska jag vara helt ärlig hade jag kunnat vara utan julen, eftersom det verkar ställa mer krav på folk än vad det ger dem glädje. Tycker man ska göra precis vad man vill, det är jul för mig :)

Att jag blir ensam hemma på jul är väl lite tråkigt ändå kanske, men det får bli så då sambons morfar har blivit väldigt dålig plötsligt och nog inte har så mycket kvar... och då tycker jag det är bättre att han åker dit och hälsar på än sitter här med mig som han ändå ska dras med i förhoppningsvis hela livet :) Från början var det alltså tänkt att vi två skulle fira själva, då det skulle kosta oss ca 4000 kr (!) att åka fram och tillbaka till våra päron på jul. Bilen krånglar så det var alltså tåg som gällde. Vi ska ändå flytta upp om drygt en månad, så då tyckte vi alla att det inte ens var nåt att fundera över, jag menar 4000 kr! Det får man ju en riktigt fin soffa för på IKEA, och den enda möbel vi själva äger i vår lägenhet är sängen (bor i möblerat andra hand) så nej, jag sparar nog de slantarna.

Men nu ska jag faktiskt laga potatisgratäng med köttbullar, prinskorv och rödbetssallad - sugen på julmat redan! Önskar er alla en riktigt god jul, även om jag nog kommer posta nåt mer innan dess men ändå. Hej så länge!

Inga kommentarer: