tisdag 25 december 2007

Nu är hon frisk, den lilla busen!

Nä, det va inget allvarligt med missen, utan troligtvis en vanlig förkylning med feber. Glad att hon är pigg igen :-) Älskar fotot på LO nedanför, när hon precis dyker in under lakanet när vi bäddar sängen =)


Här har jag gått loss riktigt på lace cardstock, filt och annat. Regnbågen är urklippt ur ett Love Elsie-papper. Stickersen (monstret och blommorna) och torrchalken (bl a grön på bokstäver & band) fick jag i julklapp, var tvungen att testa ganska direkt :) Fotot gör sig inte så bra här, det är mycket skarpare och finare i verkligheten...


Häromdagen hade jag ett inlägg i Magdas blogg också med tips om att altra en ask, resultatet ser ni här ovanför. Använde mig av en rund papp/kartongask som jag hade liggandes. Jag målade locket med akrylfärg och klädde asken med papper (Creative Imaginations). Sen sandpapprade jag ordentligt utanpå pappret och chalkade både ask och lock för att få det att se mer slitet ut. Som avslutning gnuggade jag på en Hambly rub-on på locket och lackade med helmatt lack. Man behöver kanske inte lacka, jag gjorde det mest för att den ska tåla lite mer "slit och släng". Jag är tyvärr rätt kass på att fota altrade grejer ur fina och intressanta vinklar, men jaja det var det bästa fotot jag fick till :)

Hmm, nu tror jag att jag bara ska lata mig och glo på TV, äta gottis och njuta. So long!

1 kommentar:

Joanna sa...

Vilken superhärlig LO -skitsnygg!!
Skönt att missen mår bättre nu!