onsdag 12 december 2007

Längtar...


... efter att få bo i samma stad som
min älskade storebror med fru och barn! Dessutom har de en till i fru Åsas mage som jag ska få snusa på nån gång i vår :) Men vadå undrar ni, ska du flytta? Jepp jepp, det ska jag göra IGEN.


För er som inte vet så flyttade jag från Örebro i september ner till Helsingborg, men det har av olika anledningar inte gått så bra här nere. Inte pga. staden eller så, utan jag har inte mått bra psykiskt och har tyvärr varit sjukskriven en tid. Men nu har jag tagit tag i en grej jag stört mig på, nämligen att om jag hade haft 5 poäng till från univ. så skulle jag kunna få en annan examen än den jag kan ta ut nu... så jag sökte en kurs efter anmälningstidens slut, helt nätbaserad distans via Uppsala som verkade jätterolig - och hör och häpna JAG KOM IN!! Började för ett par dagar sen.

Så nu är planen att göra klart den till slutet av januari och sen flyttar jag och sambon upp till Norrköping, där brorsan då bor. Känner att här nere har jag ändå inte hunnit få några vänner och det var inte så "roligt" som jag trodde att bo 50 mil ifrån närmsta släkt/gamla vänner... och jag längtar så efter min storebror så det värker ibland! Vi har kommit varann så nära äntligen, och då flyttar jag ner hit... nej, det känns som det blev fel från början tyvärr. Ska bli sååå skönt att få komma dit istället, och dessutom ska antagligen min lillebror också flytta dit till hösten :) Sambon har redan mer eller mindre fått jobb där, och vi har precis fått ett hyreskontrakt på en superfin lägenhet. Glad!

Layouten här uppe har jag liftat av silwerstar och hennes LO "Julia Star". Sen måste jag bara tipsa om att kolla in på Magdas, för det finns så mycket fint inne nu (och alltid iofs) tycker jag! Tror varenda pinal på denna LO kommer från mitt senaste paket därifrån, förutom knappen som sambon tappade från ett par byxor idag som han skulle slänga - vilken tur att han är medveten om att jag använder sånt och gav den till mig ;-)

3 kommentarer:

Joanna sa...

Norrköping.. där bor ju jag! Då tycker jag allt att vi får ordna nån scrapträff nästa år! ;-)
KUL att du har liftat en av mina layouter dessutom! :-D
Kram!

Annette sa...

Det var ju väldigt glada nyheter, och kloka beslut tycker jag!! Jag förstår att det måste kännas ensamt så långt från familj och vänner.

Och från Norrköping till mig är det ju inte så långt. Jag har börjat fundera på nästa DT-träff här, och då vore det ju jättekul om du hade möjlighet att komma!

Kram!

Joy for Health sa...

Jasså du ska flytta till Norrköping minsann :) Hit är du välkommen! Då kanske man kan få ihop ett gäng att pyssla :P