måndag 10 december 2007

Snabba julkort på 3 röda

Jag har gjort några DT-julkort för Magdas som är både enkla & supersnabba att göra! Ibland kan det vara skönt och befriande att inte tänka över allt man gör i minsta detalj och inte dekorera alltför mycket.

Min strategi var att använda mig av två olika papper och en eller två dekorationsslag per kort, sedan skulle det vara klart. Korten gjorde jag i storleken 10×15 cm.

Jag har i huvudsak använt papper från Reminisce nya julkollektion Snowglobe, vit Bazzill, clear-knappar Autumn Leaves, rub-ons-bokstäver American Crafts MiniMarks Ginger, chipboard Rusty Pickle Big Love, spets Melissa Frances, akrylfärg och thickers American Crafts Leg warmers. Allt material hittar du i Magdas shop!

Om du vill läsa mer ingående om hur jag gjort kan du kika i på Magdas blogg också :)

1 kommentar:

thorold sa...

Jättesnygga enkla julkort. Helt i min smak!