tisdag 22 januari 2008

Juliga DT-alster...

... som jag gjorde för Magdas innan jul. Först ett chipboardhjärta som jag målat med akrylfärg och sen ritat streck längs kanterna med vit penna. Sist en bit av ett filtband mitt i hjärtat och ett band att hänga upp i. Är medveten om att bilden inte ser speciellt rolig ut med bara vit bakgrund, men den blev rätt söt på dörren i julas iaf :)


Sist en LO om vad jag önskade mig i julklapp - det står "Att få träffa hela familjen, äta gott och bara må bra!" i journalingrutan. Tyvärr blev det ju inte så, jag var ju helt själv (förutom husdjuren) på julafton! Först planerade vi att släkten skulle ses i Norrköping, men tågbiljetterna skulle gå på totalt 4000 kr för mig och killen. Jag tyckte inte det var värt det, är jag hemsk då?! Vi flyttar ändå upp snart och behöver verkligen de pengarna då. Så vi bestämde oss för att fira själva i Skåne, men så blev sambons morfar plötsligt ganska sjuk och han är över 90 år... så då kände både jag och sambon att han borde åka upp ifall ja ni vet... så det slutade med en ganska vanlig dag för mig, men det gjorde mig inget vilket kanske är konstigt? :)

Reminisce Snowglobe ”Santas suit red” & ”Frosty frame up”; thickers AC; rubon-bokstäver AC; dymo; filtbård Queen & Co; glaspärlor Gütermann; brad Bo Bunny Bella Journee Pewter 2; rub-ons Hambly; chipboardpilar Rusty Pickle Wrong Turn + KI Memories Hip Chip Domino; akrylfärg MM; svart & vit penna

Jag är inte så mkt för ståhej och firande ändå, och jag ser det som att jag kommer få träffa alla och mysa lite senare istället utan att bli ruinerad. Känns nästan "vågat" av mig att skriva så, känns som att "man" ska ju älska julafton över allt annat och se det som årets höjdpunkt. Men nej, jag tycker inte så. Ser ganska mycket av det negativa med jul också, alla blir så stressade i onödan och så tänker jag på alla som verkligen ingen har att fira den med, någonsin. Usch!! Årets höjdpunkt för mig är den dag eller de dagar då det helt enkelt passar bäst för alla att ses och alla mår bra, oavsett när det blir. Så det så! :)

Inga kommentarer: