torsdag 3 januari 2008

Layouter med MME och Prima

För en tid sen gjorde jag några DT-layouter för Magdas med papper från My Minds Eye:



Personligen gillar jag MME p g a den mix av olika stilar och färger som jag tycker de har lyckats så bra med. På ett visst sätt känns pappren lite vintage men samtidigt med en touch av mer nutida färger och former, vilket gör att de passar så bra till i princip alla foton :) *tycka*


Jag har också gjort en LO där jag färglagt Paintables-papper från Prima med penselpennorna ZIG Brushables. Cirkeln och remsan är papper från My Minds Eye’s serie “Boulevard“. Sen sydde jag i glaspärlor från Gütermann i swirlsen också, vilket jag tyckte blev riktigt fint! Ett enkelt sätt att få en LO att se genomarbetad och “egen” ut, lite pilligt men väl värt det!

Mer om MME, färgläggning av Paintables och fler layouter kommer snart i Magdas blogg!

Inga kommentarer: