onsdag 23 januari 2008

...och ännu mera jul/vinter!

Fortsätter ladda upp layouter med juliga eller vintriga inslag. Dock inte i så klassiska julfärger - ni som följt mig vet säkert vid det här laget att jag inte har så mycket till övers för att hålla mig till traditioner :)

Först en salig blandning av akrylfärg stämplad med bubbelplast, små overlaybitar, rub-ons mm. Lite töntig titel kanske, men det är så jag känner iaf ;-)


Har gnuggat på rub-ons på titelbokstäverna, men det syns lite bättre på närbilden. Målade med akrylfärg, sen rub-ons och sist decoupagelack så rub-onsen säkert ska sitta kvar. Har också stämplat "love" lite varstans på bakgrunden, en del tydligt och andra lite suddigare.


Sen en LO med foto av adventsljusstaken. Har jag lekt med färger och pennor och försökt doodla lite, något jag är lite rädd för ibland - måste lära mig våga mera! :) Bakgrundspappret är baksidan på ett embossat Love Elsie-papper och scalloped/vågiga bården är från en vanlig scrapförpackning. Målade med akrylfärg och lackade med decoupagelim, så blev det syrafritt: :)


Sist en LO om vad vi gjorde på nyårsafton. På dagen åkte sambon & jag åkte ut till havet och åt kex & drack cola, fast i bilen för det var så rysligt kallt! :) Inte minsta tillstymmelse till snö dock!


Slut för idag, tack för idag, vi träffas nog imorgon, ha det så bra! (Ni minns väl sången från lågstadien, om än lite moddad av mig...)

2 kommentarer:

Emma sa...

Jättesnygga layouter du har gjort
! Tycker inte alls att rubriken på den översta är löjlig, skulle nog kunnat göra en likadan (fast med min kärlek)...hihi.

Trevlig helg!
Kram

Therese sa...

Hej! Vilka fina LOs du gjort!! Gillar "the love of my life" jättemycket!! kram