tisdag 15 april 2008

Sassafras Lass ♥ Piggy Tales

Sassafras Lass är en av mina absoluta favorittillverkare av scrapprodukter, så gissa om jag blev glad när underbara Annette skickade mig en drös av deras senaste tillsammans med bl a ett härligt Piggy Tales Hide & Seek-album :) Tycker papprena ur kollektionen My Dearest passade perfekt för detta retro-projekt, med foton av mor och far i unga år:





Jag har använt mig mycket av utklippta mönsterdelar från pappren, och ingen har väl missat de nya vågiga kanterna längst ned på pappren?! Helt underbara, passar jättebra som “band” och för att rama in kanter och foton.



Chipboardalbum Piggy Tales Hide & Seek Flap Book
Papper: Sassafras Lass kollektion My dearest; KI Memories Pop Culture lace cardstock Hopscotch Lucky; Bazzill Fire Hearts + White; KI Memories Pop Culture Peach Pit
Dekorationer: Monogram My dearest; stickers My Dearest Sweet treats; dymo; Blossoms & Buttons MM Lemonade; rub-ons Fancy Pants Mulberry Road; chipboard Fancy Pants Fancy Flourishes; spets Rusty Pickle Pirate Princess; filtband Queen & Co Scroll black; blommor Prima Steel Toe Mary, Baby Girl och Sprites; stämplar Inque Boutique Birdie; hattnål Nunn Design; hjärtan av pärlor Ludwigbaehr; glitterlim Stickles; akrylfärg; fluid chalks; svart penna ZIG

Gå gärna in i Magdas blogg för att läsa mer om hur jag gjort :)

3 kommentarer:

Anna/Augusti_73 sa...

Ååååh så fint!!! Super- superfint Emma!

AnnaB sa...

Superduperfint album! Jag är sååååå sugen på de nya sassafrass och det här gjorde ju inte saken bättre... ;-)

Karoline Sigoldson sa...

Underbart snyggt album!!!
:-)