måndag 7 april 2008

Scrapsjuka?

Visst blir man ganska påverkad i själva tänket av scrapbooking? Exempel från senaste tiden:

- När jag sopsorterar i källaren (bor i lägenhet) hittar jag massor av wellpapp i en lite mer grå nyans än den "vanliga". Förr: Noterar detta och går vidare i livet. Nu: Tar såklart med allt upp och ägnar resten av kvällen åt att fundera på olika wellpapp-projekt. Dessutom superglad för dne ovanliga "färgen"!

- J ska träffa sin mamma och har bråttom. Han har inte slagit in hennes present och ber mig göra det i all hast. Förr: Slå in grejen lite snabbt i ett papper och sätter på ett snöre. Nu: Drar fram massa olika dekorationer och börjar efter inslagning limma på små blommor, pärlor osv... J bara ler :)

- J & jag är ute och promenerar. Förr: Fotar det jag tycker är fint (om kameran ens är med). Nu: Hela tiden ploppar det upp tankar av typen "Åh denna ska jag fota, för det skulle passa så bra ihop med det där pappret jag har"... =)

Inte för att jag alltid fullföljer tankarna, många av dem känns ju helt enkelt för överdrivna :) Men scrappingen ligger alltid i bakhuvudet på nåt sätt. Visst håller ni med mig?

7 kommentarer:

Anonym sa...

Fniss, särskilt det där med presentinslagning! :) Fast det har jag visserligen alltid velat göra fint, men att stressa ihop något finns inte. Klart man blir lite skadad!

Anonym sa...

hahahaa, ja visst är det så, man är numer lite knasig!!!! Imorgon tänkte jag till och med ta en liten omväg för att plåta lite tussar som jag såg för några dagar sedan, hade inte kameran med mig då (dumt!).....

Joanna sa...

Scrapping är verkligen en livsstil! ;-) Jag är likadan! :-D

Emma sa...

Haha.. visst håller jag med! Scrappingen gör sig påminnd i det mesta man gör :o)

Anonym sa...

Håller med fullständigt!!
Man är lite knäpp...men men...
Rätt härligt va?!?! ;-)

Catta sa...

*skrattar* Det är ju så underbart att man inte är ensam i alla fall! Var på pysselmässa/scrapträff i Luleå i helgen och där kände jag mig faktiskt ganska normal =) Härlig skiss du har gjort till VS, ska absolut sätta tänderna i den! Dessutom var din tolkning alldeles underbar, många detaljer och sköna färger. Grattis till jobbet förresten.

Cecilia sa...

hihi..känner igen mig : )